Przejdź do treści

Jak zaprezentować swoją ofertę czyli sklep (nie)internetowy.

Jak zaprezentować swoją ofertę czyli sklep (nie)internetowy.

O sklepie internetowym myślał zapewne każdy, kto zajmuje się sprzedażą. Wiadomo, że sklep internetowy to konieczność zorganizowania i obsługi systemu płatności, pakowania i wysyłki towaru oraz obsługi reklamacji czyli “cały bałagan na głowie”.

Sklep tradycyjny

A może spojrzeć na to z innej strony i spróbować wykorzystać oprogramowanie sklepu internetowego  jak rozszerzony katalog produktów i usług dostępnych w formie tradycyjnej?

Prawie każde dostępne na rynku oprogramowanie umożliwia zablokowanie składania zamówień, a nawet prezentacji cen produktów.

 

Z drugiej strony w niektórych przypadkach warto rozszerzyć funkcjonalność internetowego katalogu z produktami o możliwość składania zamówień z zastrzeżeniem, że finalizacja transakcji odbędzie się już w tradycyjnej placówce i tam nastąpi odbiór zamówionych rzeczy.
Możesz pokusić się o takie rozwiązanie, kiedy Twoja oferta jest w miarę niezmienna.

Jakie korzyści będziesz miał z takiego zastosowania oprogramowania sklepu internetowego?

 

  • – wirtualny katalog produktów dostępny jest przez 24 godziny na dobę. ( statystyki pokazują, że najwięcej transakcji zawieranych jest w godzinach wieczornych, a więc wtedy, kiedy wszystkie tradycyjne placówki są już zamknięte.)
  • – w wirtualnym katalogu możemy umieścić wszystko. Także te produkty, które nie mieszczą się nam na półkach lub takie, które sprowadzamy na zamówienie.
  • – rejestracja klientów pozwala  zbierać adresy mailowe odwiedzających nas osób –  później możesz wykorzystać je w swoich działaniach marketingowych
  • – opcja podpowiedzi podobnych towarów może zachęcić klienta do złożenia większego zamówienia,
  • – klient który obsłuży się sam jest dla Ciebie dużo tańszy

W chwili obecnej, kiedy uruchomienie sklepu internetowego kosztuje kilkaset złotych, a jego  utrzymanie często nie przekracza 150 PLN miesięcznie, jest to moim zdaniem propozycja godna rozważenia.

I na koniec jeszcze jedna drobna uwaga:

żeby uniknąć żmudnego przepisywania wszystkich produktów warto wybrać sklep, który można zintegrować z posiadanym oprogramowaniem magazynowym.