Przejdź do treści

Nowy pakiet Office – pomoc nowej generacji

Pakiet Office 2016 – pomoc nowej generacji

Niedawno zaprezentowana nowa odsłona pakietu Microsoft Office 2016 została wyposażona w niezwykle przydatną funkcję – wyszukiwarkę pomocy.
Funkcja „Powiedz mi” zasługuje na miano rewolucyjnej. Na przestrzeni ćwierćwiecza historii pakietu biurowego Microsoftu, narzędzie pomocy nigdy nie było  tak proste i użyteczne.

Omawiana funkcjonalność kojarzy się większości użytkowników z trudną do przyswojenia dokumentacją. Z uwagi na mało atrakcyjną wizualnie formę tekstową, odnalezienie potrzebnych informacji było często utrudnione. Nieco odmieniony kształt pomocy został wdrożony w edycjach pakietu MS z lat 97-2003. W ich interfejsie pojawił się Asystent Office, najczęściej przybierający graficzny wygląd spinacza. W założeniach miał pomagać użytkownikowi w poprzez wyświetlanie porad i wskazówek, jednak często były one nietrafne, a brak połączenia internetowego wykluczał znalezienie pełnych solucji problemów. Został wycofany w edycji 2007.

 

Office pomocNajbardziej znany Asystent Office 97-2003 – Spinacz

Na prezentacji najnowszego pakietu biurowego Microsoftu – Office 2016 – zadebiutowała  funkcja „Powiedz mi”. Korzystanie z niej jest wyjątkowo proste. Wystarczy wpisać, co chciałoby się zrobić w aplikacji. Funkcja pomocy przeprowadzi użytkownika przez proces oraz zaoferuje dodatkowe możliwości.
Wystarczy wpisać zaledwie kilka liter, aby program podpowiedział, jakie są opcje użycia szukanych elementów. To bardzo przydatna funkcjonalność. Pokazuje użytkownikom, jak szybko rozwiązać problem bez konieczności tracenia czasu na przeglądanie zakładek.

 

Office pomocSpecjalistyczne terminy nie są konieczne. Możesz opisać pożądane działanie własnymi słowami!

Przy częstym używaniu „Powiedz mi” zdarza się, że użytkownik nie musi nawet nic wpisywać! Wcześniej wyszukiwane elementy programów będą widoczne przy kolejnych wyszukiwaniach. Najczęściej używane z nich będą widoczne na samej górze, umożliwiając szybki dostęp do ulubionych funkcji. Dzięki temu, narzędzie „Powiedz mi” jest użyteczne także dla bardziej zaawansowanych pracowników.
Nowa funkcjonalność nie tylko jest łatwa w użyciu i przynosząca satysfakcjonujące rezultaty, ale również pozwala oszczędzać czas pracy. Warto rozważyć migrację pakietu używanego w domu lub firmie na Office 2016 albo skorzystać z usługi Office 365, w której ta wersja pakietu z przedstawioną funkcją „Powiedz mi” oraz wieloma innymi nowościami jest dostępna w ramach subskrypcji okresowej.
Źródła: Microsoft, Wikipedia