Czy już wiesz, co się dzieje na Twojej stronie internetowej? Jak sprawdzić, kto czyta Twoje treści.

Każda firma, z którą współpracujemy posiada własną stronę internetową. Jednak rzadko zdarza się, żeby ktoś analizował do czego ta strona tak naprawdę przydaje się.

Wiesz, że strona internetowa ma być wizytówką firmy, która będzie pokazywana klientom. Ma być dla nich użyteczna. Teraz pomyśl, czy naprawdę klienci znajdują na Twojej stronie internetowej informacje, których potrzebują? Czy w ogóle ktoś na nią zagląda, a jeśli tak, to kto?

Odpowiedzi na te pytania są dostarczane przez darmowe oprogramowanie Google Analytics .

Google Analytics

Instalacja oprogramowania jest bardzo prosta i składa się z rejestracji w serwisie Google oraz dodania do strony internetowej prostego skryptu, który zostanie nam wygenerowany. (być może do doklejenia skryptu konieczna będzie pomoc osoby znającej kod HTML )

Standardowo statystyki Google Analytics uaktualniane są raz na dobę, więc efekty swojej pracy zobaczysz dopiero następnego dnia.

 

Czego dowiesz się dzięki statystykom Google ?

Masz do dyspozycji bardzo wiele raportów z szerokimi możliwościami ich modyfikacji.

Najważniejsze to:

  • - ilu użytkowników odwiedza codziennie Twoją stronę
  • - ile czasu spędzają na niej
  • - ile podstron w tym czasie oglądają
  • - które strony cieszą się największą oglądalnością
  • - kim są Twoi czytelnicy:
    • - czy to kobiety czy mężczyźni
    • - ile maja lat
    • - jakim językiem się posługują
    • - z jakiego kraju, województwa czy nawet miasta pochodzą
  • jak trafili na Twoją stronę:
    • - ilu z nich wpisało bezpośrednio adres strony w przeglądarce
    • - ilu znalazło Cię w wyszukiwarce
    • - ilu zdobyłeś, dzięki linkom prowadzącym do Twojej strony

Mając taką wiedzę możesz wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, w znaczący sposób poprawić swój wizerunek w internecie i pozycję w wyszukiwarkach.

Napisane przez itkom